Pages

Tuesday, May 10, 2016

Pesta buku antarabangsa 2016

Assalammualaikum... cerita semalam bila jadi wakil guru perpustakaan dan media untuk bawa pelajar ke pesta buku.. 


sebenarnya tahun lepas pun aku pergi bersama pengawas pusat sumber.. saja ambil peluang untuk mencari buku latihan tambahan untuk pelajar.. tahun lepas berlangsung di PWTC.. 


tapi tahun ini diubah tempat di MAEPS Serdang.. dalam perjalanan pergi saja ajak en.driver bas sekolah untuk masuk ke kawasan UPM.. buat-buat sesat lalu di kawasan kolej kediaman.. 


aduh rindu datang bertandang... bila tengok kolej canselor.. kolej kedua..kossas... rasa remaja semula... seronok bila sesekali layan kenangan lama.. kenangan berjalan kaki berbatu-batu di bawah terik mentari..


Kawasan Maeps ni tersangat luas jika dibandingkan dengan PWTC.. ada 3 buah dewan utama.. ada banyak bas mini yang disediakan kalau terpaksa parkir jauh dari pintu utama.. 


cuma rasa kurang selesa bila kurangnya papan tanda.. sehinggakan nak mencari kaunter seketariat untuk mengambil sijil pun tak jumpa..hehehe


Tapi aku suka bila buat di Serdang.. dekat sikit perjalanan..tak perlu nak tempuh kesesakan jalan raya.. en.driver bas sekolah pun suka dibuat di Maeps ni.. senang parkir katanya..
lagipun dekat dengan Ioi mall putrajaya.. huhuhu kalau waze cuma 8 minit sahaja...


Kedai yang menjual makanan juga banyak..cuma harganya harga kl la... air cincau rm4.. coconut shake rm6.. meatball dengan fries rm10.. haha key ell sangat..


Bila kaki dah lenguh tawaf keliling Maeps..kitaorang pun ke ioi mall untuk solat dan makan..geng cikgu cikgi terjumpa la sebuah kedai makanan jepun berstatus halal.. 


apa yang menarik untuk diceritakan..dibahagian depan kedai ada ditunjukkan jenis-jenis makanan yang ada di jual.. makanan ini hanya sampel yang menggunakan material plastik.. cantik dan nampak hidup..


ha cerita pasal hidup..di ioi mall ini juga ada satu kedai sukan yang menggunakan manusia untuk mempamerkan barangan..masa mula-mula lalu aku ingatkan patung yang tegak diam disebalik kaca..rupanya manusia..allahu.. dia dibayar untuk menjadi patung..berapa lama agaknya dia kena berdiri keras di situ..
Makanan yang dibuat dari material plastik
dalam pukul 4 petang, kitaorang pun gerak ke sekolah semula..alhamdulillah semua berjalan seperti yang dirancang..


Selang 3 hari kemudian... aku ke MAEPS lagi... bersama pelajar asrama pula.. 4 bas semuanya..kali ni ke kedai korea pula.. hmm boleh tahan harganya.. rm 33 total makanan... 


hahahaha nak sangat kan.. aku order mi ramen.. bau macam maggi kari je.. rupa pun macam maggi kari.. tapi rasa je ada lain sikit.. mi dia tak cepat kembang macam maggi.. kira boleh layan sebab ada aksesori kimci.. 


aku memang suka dengan kimchi nie.. walaupun sayur je kot.. lagi pun dah banyak duit melabur hoi..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...