Pages

Tuesday, May 31, 2016

Famiky trip Semporna : day 1


As salam.. kali ni bercerita tentang family trip ke sabah..  memang dah lama berhajat nak ke sabah dengan semua ahli keluarga.. alhamdulillah Allah permudahkan urusan pergi untuk kali ini.. itu pun urusan beli tiket dan daftar masuk dibuat oleh anak buah..


Memandangkan antara kami semua tiada yang pandai dengan urusan-urusan di klia2.. jadi sehari dua sebelum berlepas tu memang asyik la bertanya bagai kat semua orang.. anak buah, anak buah ipar, anak buah en. Suami, rakan - rakan..


Alhamdulillah.. semua memahami keadaan kami dan banyak memberi tunjuk ajar..  tiket flight dijadualkan pukul 10am 29/5/16.. jadi pukul 3 pagi lagi dah bangun dan pukul 4 mula berkumpul di rumah kakak ipar..


Alhamdulillah van yang disewa sampai tepat pada waktunya.. sempat kami berjemaah di masjid klia dan terus "drop lugage" .. masa mula-mula sampai je dah cari kaunter pertanyaan.. tanya khusus-khusus.. ha... senang..


alhamdulillah Allah permudahkan urusan kami.. perjalanan ke Tawau mengambil masa 2 jam 50 minit.. pertama kali naik kapal terbang untuk en. Suami dan anak-anak... pertama kali untuk aku naik kapal terbang kecil.. satu baris ada 6 orang.. yang pernah naik 7orang satu baris.. memang jakun la... bila langgar awan memang terasa sangat..


Sampai di Lapangan terbang Tawau... tempatnya kecil dan ringkas.. lepas beratur depan imegresen anbil beg dan keluar.. dekat je.. alhamdulillah Allah permudahkan semuanya..
Keluar saja dari Lapangan Terbang.. anak buah en. Suami dah menunggu.. alhamdulillah..


 kami semua singgah makan di kedai bersebelahan lapangan terbang.. anak buah menyarankan untuk makan "payau".. sup rusa katanya.. kat sini lembu susah jumpa.. tapi rusa memang mudah dan murah.. tapi kalau kawasan semporna kebanyakan makan makanan laut..segar gitu..


Selesai makan.. kami pun bergerak ke semporna.. perjalanan lebih kurang 1 jam..
Sampai di rumah anak buah lebih kurang pukul 4 petang.. 12jam.. 4 pagi dari rumah.. 4 petang sampai destinasi.. alhamdulillah di permudahkan semuanya..


Sebelah malamnya.. pn.isteri anak buah masak ikan bakar.. aduh manis isi ikannya.. syukur dengan nikmat mu Ya Allah.. terima kasih pn. Isteri anak buah atas masakan yang super hebat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...