Pages

Saturday, April 23, 2016

Bayou lagoon resort


As salammualaikum.. kali ni nak cerita pasal bayou lagoon park.. sebenarnya aku dah beli tiket bayou lagoon ni dah lama.. dari bulan 11 lagi dah dapat tiket buy 1 free 1..


Tapi tu la.. masa yang sangat terhad menyebabkan dah penghujung tarikh yang ditetapkan baru aku berkesempatan untuk ajak en.suami.. tempatnya bukan jauh pun.. kalau dari rumah dalam 15 minit je..


Pertama kali aku sampai di sini.. boleh dikatakan tempatnya boleh tahan selesa.. tapi standard taman tema la.. memang tidak dibenarkan membawa makanan.. tapi jangan risau..ada cafe disediakan di sini.. harga juga mampu milik..nugget 5 ketol rm10.00.. gulp...


Secara peribadi aku memang suka dengan tempat macam ni.. tempat mainannya sekelompok.. mainan ada macam-macam..sesuai untuk adi yang berumur 3 tahun..sesuai untuk ainul yang berumur 7 tahun dan juga sesuai untuk umair yang berumur 10 tahun..


Tandas yang disediakan pun bersih dan selesa.. ada juga shower open ditepi-tepi kolam.. kalau macam adi dan ainul,mandi kat situ je..


Tepi-tepi kolam juga banyak disediakan tempat bersantai dan tempat duduk yang dilapik dengan rumput tiruan.. secara tidak langsung memberikan pemandangan yang menarik..


Cuma yang kurang seronok sikit bila tiada bay watch di situ..untuk menaiki gelongsor atau permainan yang ada perlu diawasi sendiri oleh ibu bapa..


Puas juga la aku terjerit-jerit minta anak beralih ke tempat lain sebaik turun dari gelongsor..takut berlanggar dengan orang yang berikutnya..


Dalam kawasan ni juga ada tempat permainan kering seperti kereta langgar.. tapi aku tengok tempat tu macam tak pernah ada pengunjung je..


Sebaik selesai mandi.. en.suami pun bawa kitaorang semua untuk berjalan di sekitar kawasan hotel bayou lagoon.. disitu juga ada magic art museum..


Museum ni 2 tingkat.. konsepnya seperti muzium 3d..tapi sebab aku dah pernah masuk tempat macam ni masa di Port Dickson dulu..so kali ni kita orang x masuk..


Ada juga cinema 9D di sini.. diluar bilik tayangan ada disediakan skrin kecil untuk kita mengetahui apa keadaan yang berlaku di luar..
Bermacam aksi dapat dilihat..


Lebih kurang pukul 3.00 petang,kami semua bergerak pulang..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...