Pages

Wednesday, December 24, 2014

The Shore Oceanarium, Melaka


Sebenarnya The Shore ni ialah pusat membeli-belah dan hotel..kalau gabung jadi apa ek..?hotel dengan shopping..jadi hoping kot,,hehe suka-suka je..mungkin ada istilah yang aku tak tahu kot..bahagian bawah nye pusat membeli-belah dan atasnya hotel..

Sebelum masuk...

Masa aku pergi ari tu, pasaraya ni baru beroperasi dalam sebulan je..tak ramai lagi yang tahu tempat ni..aku pun dapat tau dari kawan fb yang memang orang Melaka juga..kalau setakat pasaraya je aku memang tak berapa heran sangat..sebab Bandaraya Melaka ni memang dah banyak sangat dah pasaraya..tapi sebab ada oceanarium tu yang jadi lain dari yang lain..

Kawasan ni boleh pegang hidupan air ni..

okey kat mana The Shore nie ye..? kalau orang yang dah biasa dengan jalan Melaka senang sangat nak cari..sebab kawasan tu semua jalan sehala..Lokasi dia berada di tepi sungai belakang Hospital Putra..

Banyak maklumat yang disediakan..

aku memang teruja dengan hidupan-hidupan laut ni..mungkin tempat ni baru buka, jadi layanan pekerjanya memang sangat bagus..bermula dari masa membeli tiket lagi kami dah diberi berbagai-bagai taklimat dan penerangan..kebetulan masa kitaorang sampai tu, bersaing dengan wartawan dari berbagai media yang nak tolong promosi tempat ni..jadi, banyak sangat info yang aku dapat dengar...jadi aku terus ajak en. suami sembahyang dulu..tak nak bersaing dengan media nie..sebab rasa macam rombongan sekolah pula..hehe

Aksi anak-anak yang teruja...

aku tak sempat pula nak pusing-pusing kat pasaraya ni sebab kejar masa..tak nak balik lewat petang sangat nanti anak-anak terlalu letih..tapi jenuh juga la nak mencari surau..tanya punya tanya rupanya surau dekat tempat letak kereta tingkat atas..jauh pula ke tengah..kalau seorang diri mau takut juga aku nak ke sana..tapi tempatnya agak selesa...tempat solat lelaki bersebelahan dan hanya dipisahkan dengan kain langsir sahaja..untuk yang ada anak kecil macam aku ni memang suka la surau macam ni..senang nak pantau anak-anak..

Suka bila ada ikan lalu atas kepala

Harga tiket masuk,aku tak ingat sebab en.suami yang tolong uruskan semua... hehe... masuk je dalam oceanarium tu ada pembantu yang tolong terangkan mengenai oceanarium tu.. dia ada bagi juga soalan yang berkaitan dengan bahan pameran..ada hadiah misteri kalau dapat jawab katanya...

Kat luar pun ada akuarium juga...

Bila masuk je ada disediakan hidupan laut yang dibenarkan untuk pegang.. gamat, tapak sulaiman, udang dan beberapa hidupan kecil.. tapi aku dan en.suami memang takde rasa nak pegang la... anak- anak apatah lagi...

Kat dalam tu ada banyak bahagian.. bukan hidupan laut je...ada kitaran hidup katak, kejadian air masin, kehidupan ular dan macam- macam lagi... rasa memang berbaloi dengan bayaran.. anak-anak pun seronok sebab banyak dapat info...tapi aku paling suka bila dapat tengok obor-obor yang sangat comel...semua boleh ambil gambar tapi tak boleh guna flash.. tu yang gambar semua biru je



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...