Pages

Sunday, December 7, 2014

HARI INOVASI SEKOLAH


Tiba-tiba en.boss bagi tau ada masa seminggu sebelum hari inovasi..eh,?ada hari inovasi ke?kenapa tak tau pun?ooo ....orang lain pun tak tahu juga...en.boss baru bagi tau...

Pemandangan semasa hari pameran inovasi

Ah sudah..!semua panitia kena ada pameran inovasi...aduhai...baru ingat nak rehat sementelah SPM baru mula...penerangan tak jelas...dimaklumkan mesti ada pembentangan maya dan menekan konsep i-think...

Booth panitia matematik yang kanan bawah tu je

Apa i-think tu...?peta konsep yang ada 8 bentuk dan telah dipaternkan..dan telah dibeli oleh Kementerian Pelajaran Malaysia dengan jayanya....dan sekali lagi Smk Iskandar Shah menjadi sekolah rintis i-think selepas rintis frog Virtual Learning Education...

Ini antara peta pemikiran i-think

memang penat rasanya...tahun ni memang tahun yang menduga...sampai satu tahap aku tak boleh tidur sebab asyik fikirkan kerja...memang tak boleh nak elak...kawan-kawan nasihat suruh ambil cuti..tapi aku tak mampu sebab bila naik cuti kerja tetap kena buat juga...harharhar

Alhamdulillah...

Berbalik semula pasal pameran inovasi...puas aku tanya kawan-kawan minta idea...hmm banyak idea yang diberikan tapi macam tak membantu...sorry ek...puas cari kat pakcik google,pun masih tak cukup membantu....
akhirnya aku buat je apa yang tergerak kat hati...nasib la apa jadi pun...yang penting booth matematik tak kosong...malu beb...tapi apa yang aku buat?
aku belajar edit guna powtoon...belajar dari pn.ict kat sekolah...terima kasih ye pn.ict yang comel...jenuh juga la mengadap powtoon dan aplikasi matematik dalam i-think...tapi aku memang suka dengan powtoon punya aplikasi...sangat comel...
masa hari kejadian, jemputan ialah pegawai dari JPM dan PPD..ada juga en.hafiz dari frog asia...neves makcik
alhamdulillah...aku dapat 4 kemenangan dalam 4 kategori yang dipertandinkan...memang ada yang cakap belakang..'ala dapat sijil je'..tapi aku macam biasa la buat muka selamba...dalam hati kata 'sijil pun kau ada ke?'... haha tapi kawan-kawan yang rapat tetap bagi ucapan tahniah dan sokongan...
alhamdulillah Allah permudahkan segalanya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...