Pages

Tuesday, December 23, 2014

Muzium Samudera, Melaka


Baru nie aku pergi ke Muzium Samudera..aku rasa muzium ni dah ramai yang pernah pergi sebab dah lama dah kapal besar nie ada kat atas darat nie..hehe aku sendiri dah 5,6 kali pergi kot..saja temankan anak-anak buah, kawan-kawan..dan sekarang ni yang paling terkini aku pergi di Bulan Disember..meneman anak-anak..



Aku bukan orang Sejarah yang suka dengan Muzium ni..tapi aku suka ke sini sebab keunikan kapal yang besar dan ada atas darat ni..aku jugak suka dengan pemandangan tepi sungai Melaka...walaupun keadaan keliling yang agak sibuk, tapi sungai Melaka tetap tenang..hehe puitis pulak..
Bayaran masuk hanya RM 6 untuk orang dewasa..untuk kanak-kanak RM 1..aku rasa memang berpatutan dan berbaloi-baloi..Umair memang suka la sebab dapat 'feel' naik kapal kononnya.. haha kesian anak aku..tak pe, belajar hidup susah sikit ye nak..


Keadaan dalam Muzium masih macam dulu..cuma lampu sedikit suram..adi memang tak nak letak bawah sebab takut dengan patung yang banyak kat dalam tu..Farhah pula sangat berhati-hati sebab tak pernah pijak lantai papan.. sedikit jakun di situ hahaha..ye la, kat rumah nenek walaupun ada lantai papan, tapi dah dialas dengan tikar getah..jadi dah tak terasa papannya...
Umair memang nampak teruja sebab dia dah mula faham dan sibuk nak tahu mengenai semua benda..sibuk nak baca semua papan tanda..sibuk nak tau pasal patung yang ada..soalannya penuh dengan KENAPA..? KENAPA..? KENAPA..?


Keseluruhannya aku suka dengan Muzium Samudera ni sebab Umair dengan Farhah dapat belajar banyak benda..Adi pun tenang dalam dukungan sebab kurang berani dengan keadaan yang suram..hehe..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...