Pages

Monday, November 21, 2016

Istero Cerdik Yang Solehah part 4

27 Nov 2016
Hari ni ada temujanji dengan HKL.. doktor akan bagi keputusan tentang biopsi  sampel tumor dalam kepala en.suami yang diambil masa pembedahan tempoh hari.. Allahuakbar.. aku tengok en. suami kelihatan tenang..tapi dalam masa yang sama aku sempat berpesan..
" walau apa keputusan yang doktor bagi..kita kena terima dengan redho.."
En. suami hanya angguk tanpa kata..

"..... dalam bahasa mudahnya KANSER OTAK stage 3... dalam masa 6 bulan kalau tiada sebarang rawatan, mungkin akan tumbuh semula..."

Ya Allah.. hanya Allah yang maha mengetahui perasaanku pada ketika ini.. tapi aku tengok en.suami sangat tenang..hati..? aku tak tahu...

Banyak juga soalan yang aku dan en.suami tanya pada cik doktor.. tapi doktor hanya dapat jelaskan tentang neuro dan otak.. kalau tanya tentang kanser dan rawatan kena ke bahagian onkologi.. kena tunggu temujanji dengan doktor dari bahagian onkologi...

Allahuakbar.. sukar untuk aku terima... berat rasa hati nak terima.. berita yang betul-betul buat aku tersentap..tapi aku cuba kuatkan semangat.. aku kena redho.. aku kena ambil positif semua perkara.. aku tak boleh sama sekali berasa syak wasangka dengan Allah.. Astagfirullahalazim.... hanya Allah penentu segala...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...