Pages

Tuesday, November 15, 2016

Isteri Cerdik yang Solehah part 2

Bersambung dengan cerita sebelum ini..
5 sept 2016
Aku,safwan dengan en.suami ke HKL pagi ni.. seawal pukul 5 pagi lagi kami dah gerak dari Melaka..
Sampai di HKL lebih kurang pukul 9 pagi selepaa kami berhenti solat subuh dan sarapan.. sampai di HKL aku dan en.suami bergerak dari 1 bangunan ke 1 bangunan mencari tempat untuk x ray.. dah selesai terus en.suami mendaftar untuk masuk wad. Bangunan laji saraf wad 4a.. Allahuakbar...
Kat sini tidak dibenarkan peneman..asa ni sepupu aku manja ada datang hantar makanan.. alhamdulillah..banyak jasa Manja ni..sepupu yang aku sayang sejak kecil lagi.. selalu datang membantu masa aku perlukan..petang, aku pun gerak balik ke Melaka.. hati terasa sedih kena tinggalkan en. suami kat sini.. hati rasa bimbang bila ingatkan pembedahan.. hati rasa rindu bila ingat anak-anak di rumah bersama mertua dan kakak ipar.. Ya Allah..permudahkan lah..



6 sept 2016
Aku ke sekolah macam biasa.. walau hati masih berbekam rasa sedih.. mohon balik awal dari pentadbir.. aku tak boleh fokus.. aku terkenangkan en.suami.. waktu melawat yang tiada pelawat.. mujur juga pekerja Manja datang hantar makanan.. Allahuakbar.. besar jasa Manja dan pekerja-pekerjanya.. semoga syurga tempat kalian yang baik hati ni..dalam pukul 3 petang baru gerak dari Melaka.. dengan safwan.. metua.. kak som(sepupu mertua) dan anak-anak.. alhamdulillah Manja ada sediakan bilik untuk menginap beberapa hari ni.. semoga Allah terus murahkan rezeki Manja..hati aku pun tak berapa bimbang sebab anak-anak ada sama..



"Abang la bangun lambat..kalau tak mesti kita boleh ikut ummi hantar ayah pergi hospital.."
Adi menyalahkan abang dia..sebab bila bangun tidur semalam dia tengok aku dengan en.suami dah tiada di sebelah

Malam tadi nak tidur pun banyak kali dia pegang pipi aku sambil cakap
"Ummi jangan tinggalkan adi lagi tau.."
Allahuakbar.. sayu hati bila aku kenangkan semula..aduhai anak..

Masa sampai kat HKL pun dia asyik tanya je mana ayah.. lepas en.suami turun jumpa dengan anak-anak baru la Adi senyap..mungkin faham..
Kebetulan Along Naza pun ada menjunguk en.suami..jadi Paklong la yang banyak terangkan pada Adi...



Pak itam dengan Mak itam dan An pun ada datang ziarah..Manja yang bawa.. terima kasih saudara mara sekalian..walaupun aku tak berapa rajin nak menziarah diaorang semua..tapi diaorang tetap datang ziarah.. terima kasih semua..hanya Allah yang dapat balas jasa kalian...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...