Pages

Wednesday, November 18, 2015

Pakej A Famosa Water World (2014)

Assalammualaikum..cerita lama...aku pun tak tau kenapa aku simpan jer cerita ni..mungkin tak siap kot..hehe setelah setahun dalam simpanan, biar aku post je cerita yang tak siap ni..hehe

Cuti bulan 12 baru ni punya cerita..bila aku dah puas merengek kat en.suami ajak berjalan pusing-pusing Melaka.. tapi tiba-tiba en.suami kata cari hotel je terus...
Condotel d Savoy

hehe pucuk dicita ulam mendatang... terus aku survey pakej yang ada kat internet.. aku malas nak cari tempat yang jauh-jauh..

Pemandangan dari hotel

keadaan en.suami yang tak mengizinkan.. adi pun tengah melasak sangat...penat woo..jadi aku ajak en. suami ke famosa je..kalau dari rumah dalam 45 minit je..

Safari...adi yang paling suka kat sini

tapi en.suami ajak juga ambil hotel..ubah angin katanya..
Jadi aku terus jumpa pakcik gugel..bila aku tengok harga online dengan harga call kat famosa centre memang ada beza... bila aku tanya betul-betul rupanya harga online tak termasuk 'tax'..

Pulau monyet yang banyak kambing..

Harga pakej yang aku dapat rm426 termasuk condotel,safari dengan cowboy town..tapi en.suami suruh tambah water world pulak... jadi tambah lagi rm100... tu semua untuk 2 dewasa dan 2 kanak- kanak...
aku rasa berbaloi la juga ambil pakej ni...
Bot rakit untuk ke Pulau Monyet

keadaan condotel yang aku dapat pun selesa,bersih dan yang paling penting tiada bau pengap karpet..cuma yang tak best sebab tak termasuk sarapan...nak keluar cari makan agak jauh juga..dalam anggaran 5km kot..makan malam dengan makan tengah hari pun cari dekat luar juga..tapi memang mahal la...kena cari kedai yang tepat la...nak selamat, tanya harga dulu...kalau tidak, maklum saja la.. tapi jangan risau.. sebab kalau dari pintu gerbang a famosa ni nak ke tampin cuma 4km je.. so kalau dah sampai tampin tu cari la apa pun, semua ada..
Old West town


Safari...aku membayangkan binatang liar yang penuh kat dalam ni...ada pula di sediakan trak safari... siap ada amaran kata perempuan mengandung tidak dibenarkan menaiki trak safari ini... fuh aku dah berangan harimau bintang akan lari kat sebelah trak ni nanti... membayangkan lalu kat sekumpulan kuda belang...haha
berangan tak sudah...hakikatnya harimau bintang pun tiada... harimau belang biasa ada la, tapi masa kami lalu harimau tu tengah menguap je..haha dalam sangkar pula tu.. bukan tepi trak pun.. rasa macam naik train kat zoo je.. rusa je binatang paling banyak dan boleh lalu kat sebelah trak.. hehe mungkin sebab rusa senang biak kot
tapi kat dalam safari ni best la.. banyak juga binatangnya.. banyak juga persembahannya... cuma persembahan yang mula-mula 'wild wild west' yang aku tak berapa suka sangat... terlalu banyak element letupan.. untuk aku yang ada anak kecik memang tak suka... tapi persembahan yang lain-lain memang anak-anak suka..
Ada juga pulau monyet yang memerlukan kita naik rakit bot untuk ke sana... tapi bila sampai kat pulau tu kami disambut dengan bebiri lapar... eh,eh pulau monyet ke pulau bebiri ni?monyet pun ada tapi dalam jumlah yang kurang dari 10 ekor..haha tapi adi suka la dengan bebiri yang bersepah tu...umair dan farhah memang teruja dengan persembahan burung... suka dapat tengok harimau, beruang, gajah, unta dan macam-macam binatang lagi secara live...
Malamnya kami masuk ke cowboy town la pula.. kat sini aku memang tak berapa suka la... masuk kat dalam tu dah la kena bayar... lepas tu nak main mainan atau naik tren pun kena bayar lagi.. yang percuma hanya persembahan sahaja... orang dan binatang yang ada masa persembahan adalah  orang dan binatang yang sama masa kat safari tadi...
Apa yang aku dapat buat kesimpulan untuk safari dan cowboy town ni,diaorang memang tak tepati masa... haha
esoknya kitaorang ke water world.. kat sini memang best.. aku suka, en.suami pun suka..anak-anak lagi suka.. alhamdulillah semua berjalan dengan lancar.. cuaca pun elok..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...