Pages

Monday, November 23, 2015

Bila Jari Mula Berbicara

Assalammualaikum...lama sungguh aku tak menaip kat sini...rasa rindu membuak-buak..tapi masa dan kesempatan sangat mencemburui...mungkin juga aku sedang diuji dengan kesibukan yang melampau..mungkin juga aku sedang diuji dengan kerja yang tidak berkesudahan..lantaran itu juga, aku berani-berani mencuri masa untuk mengemaskini segala cerita sepanjang tahun..rasanya ini kali pertama aku menaip untuk tahun 2015 ini...tapi insyAllah aku akan throwback segala cerita dalam tahun ini(mana yang dapat la ye...)..hanya sekadar untuk kenangan dan bacaan untuk hari-hari mendatang..atau sekadar ingatan untuk anak-anak lebih mengenali ummi mereka ini kelak.. kih..kih..kih.. ayat tak nak kalah..


Alhamdulillah..hari ini anakku Umair Hariri telah mendapat anugerah kerana telah mendapat nombor 1 dalam kelas (walaupun kelas kedua).. aku sebenarnya takut nak berkongsi kegembiraan di FB mahupun group WA mahupun di Telegram..bukan apa, takut dikatakan riak... jadi cukup kalau aku sekadar mencoret kenangan di sini..
Alhamdulillah, sebelah petangnya, aku pula mendapat anugerah sempena Hari Inovasi.. memang kata kawan-kawan tiada apa pun maknanya hadiah hari Inovasi ni... tapi pada aku, biarlah anugerah ini sebagai suntikan motivasi untuk aku terus berusaha dan istiqamah dalam mendidik anak-anak di sekolah...
Ahad yang lepas 15/11/15, juga telah selesai majlis Kovokesyen anakku yang kedua, Ainul Farhah..alhamdulillah..bermula dengan tidak mengenal sebarang huruf..mendaftar sekolah ketika usia 6 tahun.. kami sebagai ibu bapa disindir oleh guru sekolah yang kononnya tidak mengajar anak di rumah dan lewat mendaftar anak untuk ke sekolah.. tapi hari ini, Ainul Farhah telah pandai membaca dan mendapat nombor 8 daripada 23 orang pelajar di dalam kelasnya..walaupun tidak dapat nombor 1, tapi aku dah cukup bersyukur dan merasa bangga dengan pencapaian itu..alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...