Pages

Friday, April 5, 2013

cikgukah aku?




Assalammualaikum..
     Tajuk entry pun ntah apa-apa..mestila cikgu..lagi mau tanya..ha ha ha..sebenarnya nak cerita..cikgu ni bukan pilihan utama aku sebenarnya..masa dekat 'u' dulu pun aku amik kos 'bac (sc) dgn kepujian-matematik.'..tapi berkat doa mak agaknya,hati aku tergerak nak mintak tukar jurusan 'pendidikan'..itupun setelah ramai senior yang takde kerja bila dah grad,.tapi alhamdulillah..lepas aku tukar kos pendidikan terus aku dapat tawaran biasiswa dari KPM..mungkin jugak berkat doa dari mak aku agaknya..semuanya dimudahkan..he he


       Tapi bukan itu yang aku nak cerita sebenarnya..yang aku nak cerita macam mana orang lain yang tak kenal aku tapi boleh panggil aku cikgu..masa dekat 'u' dulu pun kalau g pasar malam mesti ada orang panggil aku cikgu..mungkin takdiraku dah ditakdirkan dalam bidang cikgu ni kot..
Baru-baru ni aku dan en.suami pergi ke satu kedai karpet..saja nk tambah koleksi karpet kat rumah disamping menambah kerja vakum karpet..hehe..pn.kedai tu sibuk bertanya itu dan ini pada en.suami..macam biasa aku akan bagi tau pada en.suami ciri-ciri karpet dan bajet je..yang lain en.suami yang akan uruskan..aku?he..g usha karpet kecik utk letak dpn bilik air..memang aku tak layan langsung pada pn.kedai sebab leka sangat tgk karpet yang comel-comel..tiba-tiba pn.kedai datang kat aku panggil
'cikgu boleh tengok dulu..nanti saya bagi harga special'..aku termangu kejap..terkejut..en.suami terus datang kat aku tengok kat dahi kot-kot ada tulis perkataan cikgu..huhu pelik tapi benar..

kemas kan..? ni tulisan budak lelaki..jangan tak percaya..

   Tapi yang paling best skali statement en.suami.."abang dia panggil adik.." hua ha ha..paling tak tahan..adik..????!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...