Pages

Friday, April 5, 2013

Mydin Mall, Jasin

    Petang semalam, balik je dari sekolah en.suami dah mengajak ke Mydin yang baru je dibuka 29 mac ari tuh..ada sale katanye..kira ari ni last la..'ayg nak beli apa?'..'ala..saja ronda-ronda'
He he he mydin ni dekat je..kat area jasin bestari..kalau dari rumah dalam 2km je..tapi asal nama shopping je orang perempuan mesti suka punya..x kira la window shopping pun..ekekek..

iklan promosi mydin jasin..tengok sapa nama perasmi..? ha ha


Sampai je tengok kereta tak banyak sangat..mungkin sebab ari bekerja kot..tak macam ari mula-mula buka ari tuh..kereta berderet dari mydin sampai ke trafic light jalan besar..aku x pergi pun..tapi kebetulan lalu dekat kawasan tuh..tu yang tau..

Kawasan parking luas..satu yang aku suka dengan mydin ni parkingnya free macam tesco..ada 2 lot parking khas untuk golongan oku..bangunannya bangunan tunggal..ada juga stall yang menjual macam-macam jenis barang..ada juga lot-lot kedai..tapi cuma ada 1 aras je..niat hati nak tengok toys untuk anak-anak pun terbantut sebab tak banyak pilihan..'hui..cantikkan abang..tapi mahal..' tu petikan kata-kata farhah,anak aku yang kedua bila tengok uminya dok pegang dan letak semula mainan..penyudahnya aku cuma beli warna pensil je untuk anak-anak aku sebab stationary dekat sini agak murah harganya..



Rasanya mydin jasin ni lebih fokus pada barangan dapur dan barangan basah..ikan dan barang basah memang banyak pilihan kalau nak dibandingkan dengan pakaian atau barang baby..tapi sebab aku biasa beli ikan fresh tepi jeti,so aku rasa ikan yang ada tu pun x menepati citarasa..sayur sawi pun tak berapa fresh..masih tak boleh lawan pasaraya family store..ha ha ha obses!
Kedai makan pun banyak..ada RASA VILLAGE..ada laksa johor..ada nasi kandar padang kota..ada tempat mainan untuk kanak-kanak juga..
Allover aku rasa okeyla..tapi kalau untuk membeli belah aku prefer g ke mydin mitc yg lebih kurang 15minit je dari rumah aku..he

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...