Pages

Wednesday, May 28, 2014

KELEMAHAN vs KELEBIHAN


Alhamdulillah dapat hadiah untuk diri sendiri atas kerja keras dalam 
mendidik anak -anak  di rumah  dan di sekolah.. hehe tapi hadiah dari  diri sendiri untuk diri sendiri  atas  sokongan  encik  suami..

en.suami bukan jenis yang romantik.. bab mengingat hari dan tarikh pun bukan kepakarannya..en. Suami tak 
tak pernah nak ingat tarikh lahir diri sendiri, tarikh lahir aku lagi la.. jauh sekali..tarikh nikah pun lupa, nak ingat tarikh hari ibu..lagi la.. sedangkan hari guru yang disambut setiap tahun pun en.suami boleh tak ingat..haha inikan pula nak ingat tarikh yang tak pernah disambut.. tapi aku amik pendekatan positif la.. dah tau memang tu kelemahan en.suami, aku jadikan dia sebagai kelebihan.. aku pun tak perlu la sibuk-sibuk sangat nak ingat juga
tarikh-tarikh  yang macam penting tu..

tu sebab kalau orang wish birthday kat aku, aku selalu blur.. sebab baru aku perasan.. eh, dah tambah lagi usia aku.. alhamdulillah..memang kadang-kadang aku  macam rasa kecik hati la.. orang lain sambut hari ibu la, hari jadi la, hari nikah la..tapi en.suami,jangankan hadiah, tarikh pun tak ingat.huhu...tapi aku terima kelemahan en.suami..macam mana en.suami terima kelemahan aku yang lagi banyak ni..

KELEMAHAN???? Ye la..sebab en.suamimemang tak berapa senang nak mengingat nombor...
nombor plat kereta sendiri pun setahun nak hafal..kereta kancil kalau tanya sampai sekarang tak tau walaupun selalu je bawa.. haha memang lawak..tapi tu la hakikau..terima je la.. nak buat macam mana ye..
Walau pun en.suami tak pernah nak pernah nak hadiahkan aku apa-apa..tapi en.suami selalu bagi aku duit tunai bila ada rezeki terlebih.. itu yang aku suka..daripada en.suami bagi aku beg tangan yang belum tentu lagi kena dengan taste aku, bagi baju yang belum tentu berkenan di mata, baik juga en.suami bagi wang tunai danaku beli barang yang aku suka..weeee... 

Terima kasih en. Suami sebab sangat memahami dan sudi untuk jadi imam kepada aku dan anak-anak.. alhamdulillah semoga kasih sayang ini berkekalan hingga ke jannah...
#moodkasihsayang#

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...