Pages

Sunday, March 17, 2013

merdeka!!

Alhamdulillah..diam x diam dah masuk minggu ke 3 aku abis berpantang..memang rasa best sangat..x payah dah nak pakai stokin dalam rumah,x yah dah nak tidur atas tilam pananas, x yah dah minum air bersukat-sukat, x yah dah jalan kepit-kepit macam jepun..tapi dalam masa yang sama aku masih lagi berpantang dalam beberapa hal..terutama sekali minum ais dan air sejuk..tapi bab makan pedas aku memang tak boleh pantang..pembuka selera tu..disebabkan sambal juga la selera aku makin tajam..huhu..pantang tengok makanan mesti rasa teruja..



Teman setia sepanjang dalam pantang..


Memandangkan aku dilantik jadi ketua panitia pada awal tahun ari tu,aku pun meneruskan hajat untuk ambil cuti selama 3 bulan..bukannya aku nak mengelak kerja..tapi aku rasa x selesa bila kena jadi ketua..aku ni jenis yang old skul..aku memang sangat yakin yang orang perempuan x boleh jadi ketua sebab kebanyakan keputusan yang dibuat akan dipengaruhi oleh emosi..tambahan lagi aku akan merasa canggung bila ahli panitia aku terdiri daripada guru pakar matematik merangkap JU kebangsaan..guru senior yang berusia 50 tahun,..dan yang paling tak best skali bila pengetua juga berada dalam panitia yang sama.. wargh.. terpaksa la sebab bos pun ajar matematik..hm..tolong la..


Teman tapi mesra sejak bersalin hingga kini..


So sekarang ni merupakan tempoh untuk aku bersenang-lenang menggemukkan badan..x nak pikir pasal keja..nanti stress so susu badan pun bolehtkurang..he..alasan!! Tapi bila dah jadi suri rumah tangga sepenuh masa ni aku jadi respect pada suri rumah tangga yg lain terutama sekali pada kakak ipar aku yg dari dulu sampai skarang memang x penah bekerja..kenapa? Sebab aku yang tak sampai 2 bulan melepak kat rumah ni pun dah rasa kebosanannya..buat rutin yang sama setiap ari..maklumla aku ni memang cepat bosan..tapi yang bestnya kepala otak rilek..x yah stress pikir pasal keja,x yah letih smpai rumah pukul 7..x yah pikir pasal meeting, x yah pk pasal presentation,x yah pk observation, x yah pk pasal date line, bla..bla..bla..
Rasanya cukup la entry kali ni..nanti sambung lagi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...