Pages

Wednesday, June 5, 2019

Syawal yang mulia

Salam 1 Syawal... Tahun ke 2 beraya tanpa mak disisi.. AllahuAkbar sungguh besar kuasa Mu ya Allah.. Sungguh aku berasa kerdil disisi Mu ya Allah..
Kali pertama  aku berasa sedih menyambut Syawal.. Meninggalkan Ramadhan yang penuh makna.. Penuh dengan ujian.. Penuh dengan dengan debaran menguji ketakwaan.. Disaat aku mendekatiMu ya Allah.. Berbagai ujian yang aku rasakan..
Sesekali aku rasa seperti tidak kuat dan tidak mampu untuk menghadapinya.. Aku rasa lemah.. Aku rasa putus asa.. Aku rasa cukup lelah.. Sambil menyimpan air mata.. Agar tidak terus tumpah.. Sambil menyimpan esak tangis..
Sesekali aku berasa kuat.. Kuat untuk menempuhnya.. Yakin dengan hikmah yang pasti ada disebalik ujian yang diberi.. Yakin tanpa prasangka dengan ujian Allah.. Sungguh itu semua telah tertulis qada dan qadar..  Kita hanyalah pinjaman dari Allah..
Dallam menghitung kegusaran yang berselang seli dengan keyakinan.. Seorang sahabat mengirim sekeping gambar dari Mekah.. Ya Allah.. Terus aku terharu.. Sungguh itulah sahabat..


InsyaAllah... Semoga Allah terus permudahkan urusanku dan en. Suami.. Semoga Allah terus bagi kesihatan yang baik kepada diriku, suami dan anak-anak... Semoga aku tidak berseorangan ya Allah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...