Pages

Thursday, June 27, 2019

ALLAHUAKBAR

Aku belajar diam dari banyaknya bicara,
Aku belajar sabar dari sebuah kemarahan,
Aku belajar mengalah dari sebuah keegoisan,
Aku belajar tersenyum dari sebuah kesedihan,
Aku belajar bersyukur walaupun tidak puas,
Aku belajar ikhlas walau tak rela,
Aku belajar beralah walau tidak seberapa,
Aku belajar mengasihi walau berkali disakiti,
Aku belajar tenang walau gelisah,
Aku belajar percaya walau susah,
Aku belajar tabah walau dugaan sering menerpa,
Kerana aku tahu.. Tak selamanya hidup ini indah,
Kadang kala Allah menyapa melalui derita,
Dugaan itu tetap datang menyapa,
Aku belajar bahawa tidak ada kejadian yang harus disesali dan ditangisi
Kerana semua rancangNya indah bagiku



1 comment:

  1. Bahagia itu apabila menjalani kehidupan dgn takdir Allah dgn sabar..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...