Pages

Sunday, September 15, 2019

Muhasabah

Seorang sahabat bagi tau pada suatu pagi.. 
   "kau memang suka ketawa kan bahiyah.. Kalau datang sekolah tak dengar suara kau        ketawa tu maksudnya aku tau kau tak datang sekolah." 

 Anak murid pernah bagi tau.. 
     " cikgu ni.. Asyik suka jer.. Gelak jer memanjang.. Tak pernah tengok cikgu sedih.. Semua benda boleh jadi lawak.. "

Sahabat lama pernah  bertanya.. 
  " kau sekarang macam dulu lagi ke.. Asyik gelak jer.. "

Jadi.. Daripada tiga situasi tu aku tau..dari dulu lagi aku memang suka ketawa.. Alhamdulillah.. Aku dapat tunjuk muka ceria depan semua orang.. Walau hakikatnya dalam hati hanya Allah yang Maha mengetahui.. Biar aku pendam rasa yang ada.. Selagi ada daya.. Dan aku harap aku dapat juga ceriakan orang yang berada di keliling aku.. 

Aku tau.. Allah bagi ujian ini pun sebab Allah sayangkan aku.. Jangan terlalu suka dan leka dengan hal dunia.. Kena selalu menangis dan mengadu pada Allah.. Kena selalu cerita dan berkongsi segala hal dengan Allah..kea didik hati untuk selalu rindu dengan Allah.. InsyaAllah ada sebabnya.. ALLAHUAKBAR 












No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...