Pages

Monday, August 19, 2019

Alhamdulillah

Alhamdulillah syukur bila tengok keadaan suami sekarang.. Sudah semakin pulih walau masih takut untuk bersin dan batuk.. Semalam Allah detikkan dalam hati.. Mungkin sebelum ni aku payah untuk bersyukur.. Aku selalu tertanya-tanya.. Kenapa aku kena lalui semua ini.. Bila tengok orang lain bahagia terus terbit rasa cemburu.. Rasa sedih yang terpahat dalam hati yang aku pegang sampai berhari-hari.. Aku asyik pandang pada kegagalan dan kesedihan yang aku alami.. Tambahan lagi baru-baru ni aku gagal mendapat tempat top 20 dalam anugerah kelab yang paling aktif bagi tahun 2018..lagi bertambah sedih di hati.. Wal hal tahun sebelum tu aku dapat tempat ke dua.. Ya Allah.. Bertambah-tambah sedih..
Dalam pada aku memandang kesedihan itu.. Komputer riba aku pula rosak.. Sedangkan kerja yang menimbun perlu disiapkan menjelang buka sekolah..
Tapi.. Dalam aku menghitung kesedihan demi kesedihan yang aku alami.. Tekanan demi tekanan yang perlu aku lalui.. Kesusahan demi Kesusahan yang aku harungi.. Allah hadir untuk detikkan dalam hati.. Mungkin aku kurang bersyukur.. Aku sibuk memandang yang negatif.. Tapi aku lupa dengan hikmah demi hikmah yang Allah turunkan pada aku.. Ya Allah.. Terus aku rasa berdosa yang amat.. Terus aku sedar yang aku seolah-olah menafikan nikmat dan ganjaran dari Allah.. Ya Allah.. Terasa diri begitu kerdil.. Semoga Allah terus kurniakan kepada aku nikmat kesihatan yang baik.. Nikmat kebahagiaan dan nikmat kejayaan.. Amin

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...