Pages

Wednesday, December 23, 2015

Penutup kem smart solat


Hari kedua kem smart solat.. anak-anak dah bawa surat nak suruh datang majlis penutup.. memandangkan en.suami ada temujanji di hospital.. maka aku la yang di tugaskan.. ok


Majlis patut bermula pukul 10.00 pagi.. tapi macam yang aku cakap, kalau program pasti ni biasanya tak pasti...kikiki


Aku sampai dalam pukul 10.15 pagi.. terdengar dari luar suara penceramah.. oh belum habis rupanya.. aku pun masuk ke dalam dewan..


rupanya penceramah sedang memberi motivasi kepada anak-anak dan ibu bapa sekali..hehe tak sangka aku pun terjebak.. rasa macam zaman sekolah pula dulu.. asyik kena bebel...


Akhirnya pukul 12.00 baru bermula majlis penutup..huhu sungguh aku terharu kerana menjadi sebahagian dari peserta program.. agak-agak kalau aku duduk di rumah berapa banyak baju aku boleh lipat agaknya...kikiki macam tak ikhlas je kan..


Tengah leka di kompleks pas ni.. ada panggilan masuk dari sekolah..PT rintis di sekolah yang bercakap dari sebelah sana..
"Cikgu bahiyah.. cikgu kena buat book review sebab LADAP cikgu tak cukup bilangan"


aku rasa aku tak pernah ponteng mesyuarat atau ladap..kecuali aku ditugaskan membawa pelajar ke stadium hoki..
"tapi saya tak pernah ponteng pun"
aku menjawab dengan jujur..
"ramai cikgu yang cakap macam tu..tapi point cikgu ni ada 6.33 je.. sepatutnya point mesti 7"
Huhu menitik air liur mendengarnya..


Tak tau di mana silapnya.. tapi aku rasa sedikit terkilan.. rasa sedikit menyusahkan..
Tapi aku malas nak panjangkan cerita... malas nak bertelagah..


kesian pada si penyampai.. tapi sakit di hati hanya Allah yang tahu.. tapi untuk tahun depan, aku berjanji yang aku tidak mahu ponteng mesyuarat walaupun ada arahan membawa pelajar ke mana-mana.. sekian

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...