Pages

Monday, June 30, 2014

Sayang sangat...

Assalammualaikum..salam ramadhan penuh berkat..masa mula-mula tengok gambar kat bawah ni aku terus minitis air mata..terus tercuit untuk aku tulis kat blog..rasa sedih sangat bila tengok si abang mendokong si kecil..bila baca kat surat khabar pula, ditemui dalam lingkungan 500m dari tempat ditinggalkan si pencuri kereta..Ya Allah..besar sungguh kuasa Mu...aku membayangkan si abang 'bergondo gandah' dukung si adik yang masih belum boleh berjalan..sebak rasa di hati..aduhai anak kecil..semoga kalian menjadi anak yang soleh..


Tengok pula gambar pasangan anjing yang tidak mahu meninggalkan pasangannya..aduhaii hati...terasa sebak bila tengok si anak kecil sudah pandai menghargai kasih sayang...sebak hati bila sepasang anjing, binatang yang tidak berakal tapi pandai menilai kasih sayang..pandai menghargai kasih sayang anugerah Ilahi..



Tapi bila tengok berita yang menggemparkan satu negara bila kebetulan terjumpanya remaja OKU yang berseorangan dalam keadaan yang sangat mendaifkan...Astagfirullahal'azim...hanya Allah yang maha mengetahui..aku tak nak komen yang melampau sangat..tapi sebagai manusia, sendiri mau ingat...


"Orang luar tak faham kesempitan yang saya alami.."kata Pn. Lola emak kepada remaja OKU yang sudah 3 bulan tidak makan..hm...walau apa jua alasan, hanya Allah yang maha mengetahui...biar pihak yang sepatutnya mengadili ibu ini dengan sebaiknya..Allahhurabbi..





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...