Pages

Tuesday, March 11, 2014

Batman

Mata mengantuk dan sangat letih tapi masih tak boleh tidur..terkenangkan pada pesawat yang hilang dan masih belum ditemui...semoga Allah permudahkan segalanya...
Jadual hari ni memang sangat padat..7 waktu daripada 10 waktu penuh..masa lapang hari ni cuma 3 waktu..pena
t,tapi yang paling tak tahan kaki yang lenguh ni..mujur hari ni takde kelas tambahan..
Balik dari sekolah,aku bergegas ke Fresco..beli air 100 plus dan 100 bungkus  roti  gardenia..untuk pertandingan olahraga peringkat kawasan..lepas tu berkejar pula ke rumah pengasuh ambil adi dan farhah..kerja rutin..dalam kepala ingat nak balik rehat je..paling tidak pun, dapat baring sambil tinggikan kaki..nikmatnya..
Tapi bila tiba rumah pengasuh baru teringat pampers adi dah habis..hm apalagi,berkejar ke mydin pula dengan ditemani oleh 2 kanak-kanak yang belum paham kepenatan umminya..jam dah pukul 5.30..asar belum lagi ni..
Beli pampers tapi teringat pula susu untuk buat dadih dah abis..terus capai susu sejat brand 1m'sia..murah cuma rm 2.19 berbanding dengan jenama yang lain..
Kemudian berkejar untuk balik sebab dah pukul 6.00 dan belum solat lagi..adi pun  dah mula merengek..mungkin bosan..tengok meter minyak dah lama merah..malasnya nak isi minyak..
Sampai rumah,solat dan terus bersilat sediakan makan malam..simple je tapi aku suka..haha
Siap kemas semua,aku merengek kat en.suami  minta tolong isikan minyak kereta..haha memang sebelum ni pun en.suami je yang tolong isi minyak..
Bila en.suami balik dari isi minyak, jam dah pukul 10.30 malam.okey masa untuk beradu...
Tiba-tiba datang si umair pula merengek nak suh buatkan topeng muka..mata aku memang dah tak boleh angkat lagi dah ni..gagahkan diri juga sebab tengok topeng yang dia buat dah macam kertas alas makanan je..potong punye potong dah jadi kecil..nak buat topeng adi pun tak muat...
Aku pun paksa diri fikir..koyakkan kotak susu untuk ganti kertas manila umair yang dah koyak..gigih search kat google gambar batman..print,lepas tu suruh umair potong,tampal atas kertas kotak dan potong kertas kotak pula..masa ni aku dah tertido kat sofa..
Then hasilnya..





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...