Pages

Wednesday, April 4, 2012

U plus mind



Otak tengah berada diantara otak kiri dan otak kanan. Ia adalah "Jambatan Otak" yang memberi keseimbangan kepada otak kiri dan otak kanan sama dengan keperibadian. Ia dapat menguatkan memori, fokus, tanggapan, kreativiti, keyakinan diri dan kestabilan emosi.
En. Mikail..pengasas U+ mind - google
demonstrasi dibuat oleh en. Sabri..fasi program U+ mind..
U plus mind..? hehe...penggunaan otak tengah..benda nie dah lama dekat Jepun..dah bermula sejak 50 tahun yang lepas..tapi baru sampai di Malaysia..Pejabat utamanya di Skudai..Jadi aku pun cuba lah hantar Umair pergi kursus nie..bayaran..?RM 888 tapi sebab first batch buat dekat Melaka, jadi dapat diskaun RM 788.. 
Penerangan dari En. Mikail, pengasas U+ mind
Apabila otak tengah telah diaktifkan, pelajar boleh melihat atau membaca dengan mata yang ditutup. Pelajar akan menggunakan "Brain Wave" untuk melihat.U plus mind ni melatih otak tengah untuk fokus..kalau tengok demo yang dibuat oleh peserta sebelum-sebelum ni nampak memang macam tak percaya..macam magik..hehe..tapi itulah hakikatnya..berbalik pada Umair..aku bukan lah nak suruh anak aku jadi magician..tapi kalau boleh aku nak Umair belajar fokus.  

Umair and friends..
Umair yang malu-malu walaupun dah kena ice breaking

Teknik yang digunakan?aku pun tak berapa pasti sebab parents tak dibenarkan tunggu peserta semasa kursus..kursus ni sekejap je..sehari setengah..kemudian majlis bersama parents pulak..sebab parents kena pantau dan latih selama sebulan..kalau tak dapat juga selepas itu kena pergi kelas tusyen dia la pulak..haha..siap ada tusyen..
Setakat ni Umair boleh fokus beberapa ketika je..ada yang dia dapat, ada yang dia teka, ada yang dia tengok ikut bawah..haha..sebab masa dilakukan aktiviti nie kena tutup mata..
Umair tengah nyanyi  lagu yipiya..tetiba jer ada ainul farhah menyelit..hehehe

Umair tengah tunggu turn untuk amik sijil


Turn Umair amik sijil dari Pn. Indok, wife pengasas



peserta dan parents dan pengasas dan wife...hahaha

Teserlah Umair yang pemalu

Muka protes tak nak masuk kursus

Kad Peserta

Ainul Farhah sempat posing lagi tu..


3 comments:

  1. sepupu sebelah rumah saye bru balik dari kursus ni smalam.. saye jeles tgk dye main teka2 kaler yg mereka provide tuh.skali test bagi buku spm bm saye,tk sgke,bleh bace smbil tutup mata,awsem sgt!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tengok memang macam magik..mula2 macam x caya jer..tapi itulah kekuasaan yang Maha Esa..tapi utk yg dah belia nie..susah sket la..dah karat katanye..hehe..

      Delete
  2. Alhamdulillah...otak tengah anak saya juga dah berjaya diaktifkan setahun yg lalu. Setakat ini saya berpuas hati dgn pencampaian akademiknya & yg paling terharu dia tak pernah tinggal solat sekarang. Skang ni dah darjah 3, minta disunatkan awal tahun lepas sebab taknak solat dgn kanak2 di belakang lagi.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...