Pages

Thursday, September 10, 2020

Allahuakbar

 Kuatlah wahai HATI, tabahlah wahai JIWA.. JANGAN LEMAH 


Tatkala Dia mendatangkan ujian..pandanglah dengan pandangan iman. Di saat Dia mengirimkan musibah..hadapilah dengan hati yang tabah. Di kala Dia mengutuskan sesuatu, belajarlah untuk berjiwa hamba...


Musibah ibarat ombak yang berlabuh di persisiran pantai, semakin kuat ombak, semakin banyak pasir yang terhakis.


Walau Sebagaimana kuatnya ombak badai melanda, pasakkan iman di dada.


Kau kena kuat! Jangan biarkan orang lain tahu yang kau sebenarnya lemah. Walau kau sendiri rasa tak mampu untuk berdiri apalagi berlari.  Allah ada dan sentiasa ada. 


Jangan lemah duhai diri. Jangan beranggapan bahawa kamu sedang bersendiri. Walau hidup ini dirasakan terlalu sukar untuk dilalui, usah gentar duhai diri. Sang Rabbul Izzati ada menemani untuk di setiap keadaan dan situasi.


Moga-moga imanmu masih kukuh dan teguh walau acapkali dirempuh. Bertahanlah. Bertabahlah.


Pada DIA ada penawar segala beban dan duka. Bukankah 99 sifatNya itu sudah cukup meyakini untuk menyerahkan segala harapan dan keinginanmu? 


Sahabat.. simpanlah keluh kesahmu daripada pandangan manusia walau sedikit, kelak dikhuatiri kau tak punya waktu untuk mengadu pada Dia, Pencipta dirimu juga diriku...


Allah akan menenangkan, kalbu yang terkoyak kepedihan. Apapun alasan, kembalikan pada sang pemilik keajaiban, hingga hati kembali diletakkan sempurna dan di sembuhkan.


Tersenyumlah.. Ujian dan pedih jiwa akan menyerah pada sujud sepertiga malam yang tak kenal lelah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...