Pages

Friday, May 1, 2020

Sahabat





Bila berbicara tentang sahabat terlalu luas perkara yang boleh dikupas.. Secara rawaknya, aku jenis yang tidak banyak sahabat.. Boleh juga dikatakan agak memilih dalam bersahabat.. Mungkin ada yang akan kata aku sombong.. Tapi pada aku.. Sahabatlah yang akan mencorak kita.. Silap kita memilih sahabat, silap juga kita dalam mencorak peribadi kita.. Nauzubillah.. Minta dijauhkan..


Aku jenis yang biasa dipengaruhi dan bukan mempengaruhi.. Memang perlu untuk aku memilih sahabat yang boleh menarik aku untuk berbuat kebaikan.. Bukan yang akan terus menolak ke arah yang bertentangan.. SubhanaAllah.. Sungguh Allah sayangkan aku kerana menghantar orang-orang yang baik dan penuh dengan kasih sayang untuk menjadi sahabatbaku.. Sahabat yang selalu membuat teguran kiranya terlebih kata.. Terlajak tingkah.. Alhamdulillah.. Semoga ukhwah kami hingga ke jannah mu Ya Allah..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...