Pages

Saturday, April 25, 2020

salam Ramadhan



assalammualaikum..salam sejahtera.. Salam Ramadhan..
Ramadhan dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)..Ramadhan yang pertama kali lama berada di rumah..Ramadhan yang pertama kali cuti lama.. Ramadhan yang lain dari yang lain..InsyaAllah semoga Ramadhan kali ini dapat kita manfaatkan lebih dari Ramadhan yang sebelum ini.. InsyaAllah semoga Ramadhan kali ini adalah Ramadhan yang paling terbaik untuk setakat ini..amin



Alhamdulillah kalau sebelum ni aku hanya seorang diri bertarawikh di rumah.. Tahun ni pertama kali dapat bertarawikh satu keluarga bersama di rumah.. Allahuakbar indah saat bersama.. Setakat tempoh 40 hari pkp ni.. Aku memang betul-betul menikmati tempoh pkp ni.. Sebelum ni memang rasa bosan.. Ada rasa ketidaktahuan apa yang perlu dilakukan.. Tapi bila masuk tempoh pkp 2..aku dan keluarga dah boleh membiasakan diri dengan keadaan.. Sebenarnya aku memang jenis yang suka memerap di rumah.. Cuma jadi sedikit susah bila hendak keluar membeli barang perlu memakai penutup muka.. Perlu sentiasa guna hand sanitizer.. Bila balik ke rumah perlu terus mandi.. Jadi agak sedikit leceh..
Semoga covid 19 ini segera hilang dari muka bumi ini.. Sesungguhnya Allah maha berkuasa.. Allah sedang menguji kita sebagai hambanya.. Hamba yang banyak berdosa.. Ya Allah.. Ampunkanlah semua dosa kami ya Allah..





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...