Pages

Wednesday, February 13, 2019

Mandi Kolam

Assalammualaikum.. kali ni saja nak cerita pasal kolam renang.. keluarga aku ni memang dah spesies suka berendam dan berenang.. macam itik kalau nampak air.. pantang betul.. hahaha
sebab dah suka sangat dengan kolam ni.. memang ada kolam pam angin kat rumah.. tu pun dah berapa kali tukar.. berapa kali bocor.. berapa kali en.suami tampal.. mandi kolam sehari entah berapa kali.. siap tadah air penuh kolam..

kolam renang hotel super cowboy

jadi sekarang ni..aku dengan en.suami dah tukar strategi.. setiap minggu kami sekeluarga akan cari kolam besar yang semua orang boleh mandi dan berenang sesuka hati..hahaha

kebersihan dan kejernihan air di hotel super cowboy

dulu.. kami suka ke kolam renang di hotel super cowboy.. hotel tu memang buka kolam untuk orang ramai.. dulu masa mula-mula belajar berenang pun aku kerap ke hotel ni..memandangkan kolam renang MBMB jauh sikit dari bandar Jasin..

kolam renang hotel mudzaffar

kemudian, dapat tahu hotel mudzaffar juga ada buka kolam untuk orang ramai..aku memang suka.. sebab orang tak berapa ramai.. ada masa-masa tertentu kami anak beranak je..kolam bersih.. tandas bersih.. tapi yang paling aku suka sebab ada surau yang boleh tumpang untuk solat.. walaupun hotel ni 15 minit jer dari rumah.. tapi kalau dah siap-siap solat.. banyak sikit urusan yang boleh dilakukan.. tapi sejak cuti raya cina baru ni.. kolam renang tersebut tidak dibuka orang awam..
maka bermula la sesi pencarian kolam renang ke hotel-hotel..

kolam renang orna golf

ayer keroh d village.. antara hotel yang ada buka kolam untuk orang awam.. bayaran agak memuaskan.. rm7 untuk seorang.. tak kira kanak-kanak ataupun dewasa.. kolamnya juga agak luas dan selesa untuk bilangan yang ramai... juga ada kolam kanak-kanak yang agak selesa... tapi aku macam tak berapa suka dengan kualiti air kolam yang agak keruh dan bau klorin yang kuat.. tambahan lagi dengan keadaan tandas yang kurang selesa untuk bilasan selepas mandi..



jadi.. untuk minggu yang berikutnya aku dan en.suami cari tempat lain pula..alhamdulillah.. jumpa kolam renang di orna golf..
aku memang rasa sangat selesa dengan kolam renang orna ni.. walaupun orang agak ramai.. tapi masih ada ruang selesa sebab kedalaman kolam dari 0.9m hingga 3.5m.. ada juga gelongsor dan air pancuran di bahagian kanak-kanak.. anak-anak pun seronok dapat bermain tanpa had masa..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...