Pages

Tuesday, November 5, 2013

Melaka Bandaraya Bersejarah

Alhamdulillah semalam dapat juga aku dan en.suami bawa anak-anak pusing bandaraya bersejarah ni..cuaca pun elok je semalam,jadi aku pun gigih bawa Adi sekali..
Gigih nak bergambar dengan meriam

mula-mula hajat di hati ingin menaiki 'duck tour'..tapi sayang tiket dah habis rupanya..
Beria sangat nak bergambar dekat keretapi

memang aku tak sangka,ingatkan pergi hari sekolah lapang la..rupanya ramai juga yang mengambil cuti peristiwa macam sekolah aku..jadi aku dapat bawa anak-anak naik menara tamingsari..
Pandangan dari atas menara..jakun

orang Melaka yang first time naik menara,.kalau tak asyik dengar orang bercerita je..gayat la juga masa mula-mula naik tu..dekat atas tu menara tu berpusing lebih kurang dalam 4kali juga..
Hehe tengok muka adi xde perasaan

Selesai solat dan makan tengah hari, kami semua terus gerak ke taman rempah..terasa nak naik cruise dari situ..senang sikit sebab kawasan situ agak tenang..bila bawa budak kecil ni aku rimas sikit bila pergi tempat yang sesak dan ramai orang..
Model Taman Rempah

alhamdulillah sampai je dekat situ memang keadaan agak tenang..orang pun tak ramai..lepas beli tiket, kitaorang terus naik bot..x payah tunggu lama..
Candid budak berdua

dalam cruise tu pun ada 4 keluarga je masa cruise mula bergerak..anak-anak memang suka sangat la..dapat tengok air, tengok keliling yang cantik..
Pemandangan keliling yang cantik





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...