Pages

Monday, February 15, 2016

Festival Batik Malaysia


 Cerita bulan lepas..saja ajak en.suami ke festival batik malaysia..kebetulan diadakan di kipmart melaka..


Harga yang ditawarkan memang murah..3 helai rm100..tapi kena rajin selongkar..bajunya berlonggok-longgok.. kalau kurang tahap kesabaran memang dah keluar awal-awal dari kedai..


Ada juga dijual baju yang telah siap dijahit..harganya mampu milik setara dengan kualiti..pilihannya amat terhad.. coraknya juga terhad..saiz juga amat terhad..yang masih banyak pilihan ialah baju kurung moden..masih banyak saiz..tapi pilihan corak juga terhad..


Orang memang ramai..aku pun tak sangka begitu sekali sambutannya.. walaupun dibuat selama 3 hari, tapi masih juga ramai.. berbagai ragam dapat dilihat.. ada yang sudah duduk melepak di atas lantai.. macam berkelah pun ada juga..kikiki


Tapi yang paling seronok sekali..dah balik baru aku perasan yang aku penah pergi festival batik ni pada bulan 12 yang lalu.. kebetulan masa ke rumah abang ipar di Klang.. anak buah yang bawa ke shah alam..tapi masa tu macam tak terfikir pun nak beli.. macam tak ada rasa nak beli pun..hanya teman anak buah je..


Tapi tak sangka kali ni banyak pula aku membeli.. tapi secara peribadi aku rasa kualiti kainnya memang bagus..cuma warna dan corak kena pilih betul-betul.. en.suami pun ada juga mencuba nasib mencari kemeja batik.. tapi nampaknya tidak berjaya..hehehe


En.suami memang teliti dalam memilih barang dan orang..kikiki
Sebab teliti tu la aku jadi pilihannya... hahahaha


Layan je la gambar..dah riak pula..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...